Industria modei este o imagine despre opulenta si eleganta, mai ales cand este vorba de creatori de moda a caror clientela le include pe Beyonce, Elizabeth Hurley si Angelina Jolie. Dar celebrul creator de moda Elie Tahari iti va spune ca viata sa a inceput prin nu a avea nimic din fascinatia asociata cu aceasta industrie. Nascut din emigranti iranieni la Ierusalim in anul 1952, Tahari nu a ajuns niciodata sa-si cunoasca prea bine familia. Parintii sai au divortat cand el era foarte mic. La scurta vreme , tatal si-a parasit de tot familia. Intrucat mama lui Tahari nu reusea sa asigure necesitatile de baza pentru copii ei , serviciile sociale au fost nevoite sa intervina, iar Tahari si-a petrecut restul copilariei in diverse orfelinate.
La 20 de ani, Tahari s-a decis sa viziteze New Yorkul. Insa pentru ca avea foarte putini bani pusi deoparte, nu si-a permis sa aloce decat trei dolari pe zi pentru toate cheltuielile sale. In Manhattan. trei dolari nu insemna aproape nimic, asa ca tanarul a fost nevoit sa -si petreaca majoritatea noptilor dormind pe bancile din Central Park. Dar in loc sa se simta mizerabil, Tahari si-a tratat experienta ca pe o aventura. ,,Nu ma gandeam ca nu am unde sa dorm, imi imaginam ca am campat sub cerul liber,, isi aminteste el. In cele din urma , Tahari a reusit sa-si gaseasca o slujba, schimba becurile de la stalpii de iluminat stradali. Seara isi suplimenta veniturile lucrand intr-un mic magazin de haine, in special asa avea ocazia sa intalneasca femei. La inceput nu a fost deloc interesat de haine sau de disign, dar, cand a inceput sa-si cunoasca mai bine clientela, a descoperit ca avea talentul de a ghici ce le va place. Si-a testat indemanarea si a elaborat cateva tinute, si in cele din urma, si-a creat propria linie de haine. Insa cea mai mare problema a lui era ca nu-l cunostea nimeni. Fara nici un ajutor, Tahari stia ca trebuie sa se bazeze pe el insusi. Cand a auzit de o prezentare de moda care urma sa se desfasoare la un hotel din zona, a ajuns pe ascuns la ultimul etaj, cu cat de multe haine create de el insusi a putut sa duca. Apoi si-a agatat creatiile pe peretii holului, sperand sa atraga putina atentie. Tactica lui de vanzator din piata de vechituri ar putea parea primitiva, dar a atras o multime din ce in ce mai mare. Tahari si-a atins scopul, ba chiar a atras prea multa atentie. Cand cei de la paza hotelului au observat agitatia de la ultimul etaj, au venit in inspectie. Fara sa ezite, Tahari si-a strans repede creatiile si si-a instalat ,,magazinul,, la etajul imediat inferior. II pandea pe angajatii de la paza si, de fiecare data cand simtea ca se apropiau, se muta la un etaj inferior. Pana la finalul zilei, Tahari a trecut pe la toate etajele hotelului si a strans comenzi pentru 250000 de articole de imbracaminte, depasind cu mult tintele sale initiale ,,Trebuie sa reusesc,, povestea Tahari linistit, ani de zile mai tarziu. ,,Daca esuam, insemna ca trebuie sa dorm iar pe strazi,,. Evenimentul a marcat inceputul a ceea ce avea sa devina un imperiu al modei, evaluat la cel putin o jumatate de miliard de dolari.
Sursa – Rom Brafman -,, Succeeding When You re Supposed to Fail,,